پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد به عنوان یک سند توسعه شهری پس از گذشت ۱۵ سال، در جلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد پس از ۱۵ سال به تصویب رسید

به گزارش قدس خراسان آنلاین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه جلسه کمیسیون ماده ۵ اظهار کرد: طرح‌های تفصیلی یا همان اسناد توسعه شهری، سند اصلی تمام برنامه‌ریزی‌ها و ملاک اقدامات بعدی با افق ۱۰ ساله در شهرها هستند.

جواد خدایی افزود: مشهد مقدس به عنوان یک کلانشهر مهم کشور و با توجه به ویژگی‌های خاص خود درگیر پرونده بلند مدت اسناد مرتبط با آن در قالب طرح تفصیلی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این پرونده که از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده بود با همه فراز و فرودها آخرین قسمت طرح تفصیلی مربوط به شمال غرب مشهد و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف مشهد به تایید کمیسیون ماده ۵ استان رسید که به زودی برای اجرا و پاسخگویی به مردم، در اختیار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در هفته‌های گذشته طرح های مربوط به مناطق مختلف شهر همچون مناطق میانی، شرقی، شمالی و حوزه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و امروز محدوده شمال غرب مشهد شامل مناطق ۱۲، ۱۰ و ۲ به تصویب رسید.

خدایی گفت: با تصویب طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با ساختمانهای مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی خود شامل حوزه های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز و مدارس قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.